عارف شیدا

... که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

عارف شیدا

... که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

به نام خدا

حضرت زهرا (س) در تعقیبات نمازشان، جملاتی دارند؛ مثلاً می‌فرمایند؛ «و الحمدالله الذی لم یجعلنی جاحدا لشی من کتابه و لا متحیرا فی شی من امره » ( صحیفه فاطمیه ص 16 ) در مقام حمد و شکر گزاری حق تعالی می‌فرماید: خدای سبحان من را در فهم حقایق قرآن در هیچ آیه‌ای و در هیچ مرحله‌ای معطل نگذاشته است»

این حرف بسیار بزرگی است، یعنی اگر ما بخواهیم بگوییم حضرت ممثّل قرآن است، به حق است؛ چرا که بدو و ختم حیات ظاهری او، همراه با نزول قرآن است و خود ایشان هم می‌فرماید: خدای سبحان من را در هیچ مرحله‌ای از قرآن معطل نگذاشت.


.


ما تا قرآن را نشناسیم حضرت زهرا (س) را نمی‌شناسیم.

قرآن کریم صحیفه الهی و کتاب هدایت و خزانه لایتناهی عرفان است که حدی برای آن نیست، قرآن کریمی که عصاره حقایق بی کران جهان هستی است، حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرماید: خداوند من را در هیچ مرحله‌ای از مراحل قرآن معطل نگذاشت، این قرآن مراحل دارد، باطن دارد و باطن او باطن دارد، اسرار و حقایق دارد. حضرت می‌فرماید، در هیچ مرحله‌ای نه در ظاهر قرآن و نه در تفسیر قرآن و نه در حقایق و اسرار قرآن من معطل نیستم و به معنای دیگر، جان عرشی آن حضرت مساوی حقیقت و تفسیر عینی قرآن است، در قرآن همه چیز هست منتهی قرآن با همه حرف نمی‌زند، این مربوط به حقیقتی است که حضرت زهرا (س) در آن سهیم است، پس این دو نکته که در کنار هم قرار می‌گیرد، می‌بینیم حضرت را بدون شناختن قرآن نمی‌شود شناخت.

گوشه ای از سخنان استاد سید علی طباطبایی پیرامون مقامات حضرت زهرا


یا زهرا

نظرات  (۵)

شب همه بی تو کار من شکوه به ماه کردنست
روز ستاره تا سحر تیره به آه کردنست
متن خبر که یک قلم بی‌تو سیاه شد جهان
حاشیه رفتنم دگر نامه سیاه کردنست....

چند وقته با خودم کلنجار می رم تا یه جای مشخص واسه امام مهدی (عج) توی زندگیم پیدا کنم،در مقام حرف جای ایشون توی تموم زندگیمه اما در مقام عمل ...
امروز فهمیدم علت اینکه اقا اومدنشون به تاخیر افتاده اصن خود ما هستیم !!!
امروز فهمیدم ما عملا به این نتیجه رسیدیم که احتیاجی به اقا نداریم و خودمون از پس مشکلاتمون بر میایم ...پس جایی برای ایشون توی زندگی ما وجود نداره !
... می دونم مقاومت می کنی توی قبول کردنش اما یه کم منصفانه تر نگاه کن ...

---------------------------
سالی پر از لب خند خداوند رو براتون ارزومندم ...
بزرگوار خواهر خوبم با عرض سلام خواستم که کد لوگوی وبلاگ مرا در قسمت تنظیمات وبلاگتان قرار دهید .
کد لوگوی وبلاگ من

  • یا فاطمه الزهرا (س)
  • سلام.خدا قوت.
    احسنت.بسیار عالی بود.
    در پناه قرآن و اهل بیت
  • خاک پای مادر
  • سلام خواهر عزیزم.مطلبت مثل همیشه عالی بود.

    اجرت با آقا امام زمان.

    یا زهرا
    سلام خانم
    مطلبتون مثل همیشه جذاب و خوندنی بود
    یا علی




    سلام آقا
    خیلی ممنون، نظر لطفتونه
    یا زهرا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی