عارف شیدا

... که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

عارف شیدا

... که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

به نام خدا

استاد فاطمی نیا:

مرحوم آقای طباطبائی رضوان الله علیه در مورد ملا مهدی و ملا احمد نراقی میفرمودند: "این پدر و پسر را هنوز کما هو حقه نشناخته اند!" آقا این دو بزرگوار اعجوبه بودند، اما چون نزدیک به معاصر بودند و کتاب های زیادی نوشته اند..، بالاخره چیزی که در دسترس باشد انسان قدر نمی داند. معراج السعادة تالیف ملا احمد است اما چون فارسی است هر مقدسی این را نمیخرد،[یا میخرد] میبرد میگذارد روی طاقچه گرد میخورد، در صورتی که معراج السعادة واقعا انسان را معراج میدهد، چه کسی تا حالا به معراج السعادة عمل کرده است؟! حالا دیده است که تعریف میکنند گفته حالا یکی بخریم بگذاریم در خانه.

 

 

 

معراج السعادة..!، انسان را معراج میدهد، ملا احمد آدم پیچیده ای بوده است، ملا مهدی هم همینطور، البته ملا احمد یک ریزه کاری هایی و جامعیت هایی داشته است، و سربسته بگویم شاید بشود گفت ملا احمد علومی داشته است که اصلا با خودش برده است، مرد عجیبی بوده است، انسان وقتی در کتاب هایش دقت کند یک چیزهایی هست که انسان احساس می کند..، این دو در چندین علم صاحب نظر بوده اند، از جمله در علم اخلاق هم صاحب نظر بوده اند، ملا مهدی جامع السعادات را نوشته است، این کتاب عربی است و خلاصه و اختباس شده آن هم معراج السعادة است که حاجی ملا احمد نوشته است، معراج السعادة را هم یک عالم ربانی خلاصه کرده است که عبارت باشد از مرحوم خاتم المحدثین حاج شیخ عباس قمی رضوان الله علیه، اسمش را گذاشته است « المقامات العَلِیّه » کتاب جیبیه خیلی نورانی ای است، اینها را روز قیامت خدا به رخ میکشد، میگوید: چرا جامع السعادات نخواندی؟ میگوید: خدایا من عربی بلد نبودم، طلبه نبودم، خیله خب، چرا معراج السعادة نخواندی؟ [میگوید] مفصل بود وقت نداشتم، (با اینکه مفصل نیست ها)، ممکنه است خدا بگوید: این المقامات العَلِیّه را میخواندی،میگذاشتی در جیبت، اینها نسخه است، نسخه شفا بخش است.

همچنین استاد نیز در جای دیگری درباره اهمیت کتاب معراج السعادة کلامی با این مضمون دارند: "در خانه بسیاری از مقدس ها کتاب معراج السعادة وجود دارد،گذاشته اند روی طاقچه به آن عمل نمیکنند، هرکس کتاب معراج السعادة ملا احمد نراقی را بخواند و به آن عمل کند صاحب کرامت میشود!"

 

منبع

یا زهرا

نظرات  (۵)

قشنگ بود...
سلام تکان دهنده بود
خدا به شما خواهر عزیز خیر دنیا و آخرت عطا فرماید
موفق باشید. یاعلی
سلام
وبلاک خوبی هست از مطالبش استفاده کردم مخصوصا آهنگش
عالی بود.
سلام
احسنت

گلهای بسیار زیبایی در این باغچه ی مجازی دنیای مجازی خود کاشته اید.

خداوند به شما خیر کثیر عنایت فرماید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی